Navike

Naša sreća direktno ovisi od toga kakve usvajamo navike, a sam osjećaj sreće se manifestuje lučenjem neurotransmitera serotonina. Kad vašem tijelu ponestane potrebnog neurotransmitera, iznenada ćete se sjetiti da prošle godine niste bili na odmoru, teško ćete otići na posao, a na putu do posla deprimirat će vas činjenica da je sve što želite kupiti skuplje ili već rasprodato. Međutim, situacija oko vas nije kriva za svakodnevne tuge, već samo za vaše navike. Šta utiče na našu sreću?

Oglas

1. Provodite dosta vremena izležavajući se na kauču ili krevetu, puno drijemate.

Ležanje pored vaše omiljene TV emisije takođe je vrsta psihoterapije, ali pasivni odmor u velikim količinama otupljuje sve pozitivne emocije. Ovakve navike uopšte nisu dobre za vas. Mnoga naučna istraživanja potvrdila su da vježbanje stimulira proizvodnju serotonina u tijelu. U stvari, vježbanje je učinkovitije od lijekova na recept koji su dizajnirani za povećanje serotonina, kažu psihoterapeuti. Zato nemojte podcjenjivati ​​snagu trčanja, vožnje bicikla ili joge.

2. Rijetko napuštate kuću

Sunčeva svjetlost važan je izvor serotonina, ali samo ako je gledate uživo, a ne kroz prozor vašeg ureda. Oni koji većinu svog života provedu u zatvorenom, postaju hiroviti, imaju poteškoća u koncentraciji i gube zanimanje za život. Izlazak iz sobe je vrlo koristan.

3. Ne pridržavate se zdrave prehrane
Raspoloženje direktno ovisi o prehrani. Nedostatak određenih hranljivih sastojaka smanjuje nivo serotonina. To je ako je vaša prehrana siromašna vitaminima, ugljikohidratima ili fermentiranom hranom. Vitamini B djeluju kao aktivatori koji prehrambene aminokiseline pretvaraju u neurotransmiter serotonin. Jedući puno povrća i voća osigurava vam da unosite puno ovih vitamina, uključujući prirodni oblik vitamina B9 – folata – koji se nalazi u povrću poput špinata. Hrana bogata probioticima može vam pomoći održati zdravlje crijeva, što je važno jer se 95 posto serotonina stvara u crijevima. Jedan desert brzo će poboljšati vaše raspoloženje, ali uravnotežena prehrana pomoći će vam da svoje mentalno zdravlje držite pod stalnom kontrolom.
4. Pijete puno kafe
Šoljica kafe može dramatično povećati nivo serotonina, ali efekti neće potrajati dugo. Zapamtite da kofein izaziva ovisnost. Naviknete se na ovo piće i svaki put kad se kofein izluči iz vašeg tijela, iskusit ćete jak nedostatak serotonina. Budite oprezni sa bilo kojim umjetnim stimulansima živčanog sistema: alkoholom, nikotinom, adrenalinom. Ako je vaša jutarnja kafa više navika nego ovisnost, pokušajte je ponekad zamijeniti drugim osvježavajućim pićima.
5. Spavate malo
Nedostatak sna ne samo da doprinosi stalnom osjećaju umora i problemima s koncentracijom, već šteti i proizvodnji serotonina u tijelu. Studija objavljena u časopisu Sleep izvještava da nedostatak sna smanjuje osjetljivost receptora u tijelu odgovornih za proizvodnju hormona sreće. Nedostatak sna rezultirat će produženom depresijom. Naučnici su više puta potvrdili da je optimalna količina sna 8 sati. Šest sati sna dugoročno je jednako loše kao i potpuni nedostatak sna. Istodobno, ljudi koji dugo spavaju 6 sati dnevno ne primjećuju da su počeli manje razmišljati, brže se umarati i imaju poteškoće u koncentraciji.
Za više novosti i savjeta o modi čitajte ovdje.

 

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime