Instruktorica pilatesa Laura Schauperl razgovarala je s nama i objasnila nam koji je najbolji trening za nas da odaberemo.

Početkom ove godine počeli su i naši planovi koji su vezani za novi početak, a svakako tjelovježba je jedan od najpopularnijih odluka koju ljudi donose.

Oglas

Čest odabir su body & mind programi a najpopularnije kategorije tih programa su joga i pilates. Body & Mind predstavlja poveznicu između tijela i uma. U pitanju su programi koji zahtijevaju mentalno prisustvo kao i svijest o treningu, vježbama i disanju. Upravo u tome leži razlog razvijanja velike snage i gipkosti tijela, kao i otpuštanja stresa koji se svakodnevno akumulira u našem tijelu.

Iako se joga i pilates često isprepliću na treningu, postoje određene razlike između ova dva programa koje bi vam mogle pomoći u odabiru. Detaljno o tome nam je objasnila instruktorica pilatesa Laura Schauperl.

MEDITACIJA

Pored uma i tijela, joga ima još jedan jako bitan faktor a to je duh. Važan dio joge je spiritualnost, a može se manifestovati kroz vježbe meditacije, koje bi prema mnogim instruktorima joge trebale biti sastavni dio svakog sata joge.

Pilates ne sadrži takvu spiritualnu komponentu. Cilj pilatesa je da putem povezanosti uma i tijela osigura kvalitetu izvođenja vježbi i to primijeni na svakodnevni život uz pravilno držanje i kvalitetne pokrete. Takvo što se postiže razmišljanjem o držanju, mišićima, disanju i pravilnom izvođenju pokreta, tokom cijelog sata pilatesa.

DISANJE

Joga i pilates podrazumijevaju pravilno disanje i povezivanje daha sa pokretima. Postoji više različitih tehnika disanja u okviru joge, zapravo disanje je jedna od najvažnijih stvari kod vježbača a mijenjanje položaja u jogi propraćeno je kontrolisanim udisajem i izdisajem.

Za pilates je jako važno, pored dubokog disanja, tijekom izvođenja vježbi imati aktivirane mišiće trupa i stabilnu kičmu. Disanje i čvrst trup moraju biti u skladu a to vježbači postižu tako što uče iskoristiti cijeli grudni koš za duboke udisaje, održavajući trbušne mišiće zategnutima cijelo vrijeme.

VJEŽBE

Sam koncept sata joge ovisi o instruktoru i o vrsti joge. U sat se često uđe meditacijom i vježbama disanja. Za vrijeme sata joge, tijelo se dovodi u različite položaje koji se nazivaju asane. Ritam disanja prati promjene iz jednog položaja u drugi, a njihov tempo ovisi o instruktoru. Položaji su usmjereni na to da masiraju unutarnje organe, sa krvlju ih opskrbe, potaknu cirkulaciju te u tijelu izbalansiraju energetske nivoe, odnosno čakre, te na taj način povećavaju snagu i fleksibilnost. Sat joge fizički je više statičan i relaksirajući, ali zahtijeva veći psihički angažman.Joga i Pilates

S druge strane, pilates je nešto dinamičniji. Pilates se više fokusira na same vježbe i na jačanje mišića, odnosno anatomiju tijela. Primarni cilj pilatesa jeste ojačati mišiće trupa, i na taj način osigurati stabilnu i zdravu kralježnicu. Svaka vježba se sastoji od većeg broja ponavljanja, tako se povećava mišićna izdržljivost i gipkost. Zbog složenosti pokreta u vježbama, pilates rezultira boljom koordinacijom te kvalitetnijim i gracioznijim pokretima.Joga i Pilates

REKVIZITI

Što se joge tiče, najčešće korišteni rekviziti su kocke i remeni za jogu, a njihova funkcija je da se osigura pravilna izvedba određene asane, a rekviziti imaju funkciju dodatnog opterećenja mišića. Neki od najčešće korištenih rekvizita su bučice, pilates krug, rastezljiva guma, velika i mala lopta i štap.Joga i Pilates

Šta vam je potrebno za trening pilatesa ili joge ?

Oba treninga se izvode na prostirkama za vježbanje, iako bi prostirke za pilates trebale biti nešto deblje, prostirke za jogu bi se trebale što manje klizati. Treba se vježbati u udobnoj odjeći koja omogućava različit opseg pokreta. Najčešće se joga izvodi dok ste bosi, a pilates u čarapama.

Više o zdravlju i fitness-u čitajte ovdje.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime